Köpvillkor – Terms of delivery
Priser och betalning
Varje vara anges med pris exklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms.
Frakt tillkommer och redovisas tillsammans med eventuella emballagekostnader när ordern behandlas och därefter skickas en orderbekräftelse från Eson Comfort / Idé-Möbler i Landeryd AB.
Standardalternativet för betalning är faktura 30 dagar netto.
För att detta skall vara möjligt krävs att beställaren fyller i eventuellt eget ordernummer och/eller kostnadsID, fakturaadress (inklusive organisationsnummer), leveransadress (inklusive kontaktperson och telefonnummer).
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt skriftliga meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
Du har inte ångerrätt om:
Om avtalet gäller en specialtillverkad vara, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, endast helt oskadade produkter kan ångras.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Garantier och service
Samtliga våra produkter levereras med en teknisk funktionsgaranti 1 år.
Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
Suggestion for terms and conditions for your english online store
General
These Terms & Conditions shall apply to all sales through [STORE NAME] and will exclude application of any deviating general or specific conditions or terms of buyer. No waiver or modification of these Conditions of Sale shall be binding upon [STORE NAME], unless approved in writing by an authorized representative of [STORE NAME].
Price and Payment
Every product is shown including tax. In the shopping cart you can see the total price including all fees, taxes, shipping and method of payment.
Delivery
The delivery time is stated in the shopping cart next to the various ways of delivery. If a service/product has another delivery time than expressed in the shopping cart, this delivery time will be stated in connection to the individual services/products.
In case [STORE NAME] has reason to question buyer’s solvency or ability to pay for delivered products, [STORE NAME] have no obligation to make delivery, and shall be entitled to stop products under carriage, unless buyer makes advance payment for the delivery and other claims arising from the business relation or grants security which can reasonably be accepted by [STORE NAME].
Unclaimed packages
If you have chosen to pay by COD (Cash on Delivery) your delivery will be held for you by the local post office for four weeks. Unclaimed packages will be returned to us. For all unclaimed packages you will be debited all fees in connection with the return delivery.
Returning products/services
Returning a service/product is to be done on your expense, unless the product/service is faulty or damaged upon delivery. Returned products/services are to be sent as letters or postal packages, and not for COD. In case of a trade, [STORE NAME] will pay for the delivery of the replacement product/service. When you have applied the return policy you shall: -in the case of a product: return the product personally or by mail to us. -in the case of a service: make the material available to us, unless this poses significant stress to your person.
Return Policy
[STORE NAME] return period is 14 days.
[STORE NAME] shall, if under the jurisdiction of our return policy, refund you what you have paid for the product and/or service as soon as possible, but latest within 30 days of the product being returned or you informing us of wanting to return a service. You are oblige to pay for the return delivery of the product. [STORE NAME] will pay to send replacement products and/or services.
In your message to us you must clearly state that you regret your purchase. The return period is counted from the day you received the purchased the full, or a significant part of the product. If you have purchased a customized product -or a product with a significant personal customization, the return period is counted from the day [STORE NAME] have informed you about the product.
You do not qualify for our return policy if:
- The service you have bought was commenced with your consent during the return period.
- The price of the service purchased fluctuates with the financial market (ie Stock options).
- Due to the physical nature of the service, it is not returnable.
- The seal of authentication of the product has been broken/opened.
When returning a product/service:
- You are obliged to keep the product/service in the same condition as when delivered.
- You must not have used the product/service, however you have the right to investigate the condition the product was in when delivered. If damage or harm is caused to a product while investigated the product does not qualify for the return policy.
Guarantees and Services
Please fill in this space with your Guarantee and Service policy.
Privacy Policy
When ordering a product/service you will be asked to fill in you personal information. Upon purchase you agree to this information is stored in accordance with [STORE NAME]’s privacy policy in order to fulfill our agreement to you as our customer. In accordance to the Swedish law of Personuppgiftslagen (198:204) you have the right to know the information [STORE NAME] have registered about your person. If the information is erroneous, incomplete or irrelevant, you may ask to have your information corrected and/or removed. If this is the case please contact us by e-mail.
Force Majeure
[STORE NAME] is not liable for any non-performance caused by circumstances beyond our control, which directly or indirectly prevents, obstructs or renders production, delivery or freight uneconomical until such obstacle has been removed (force majeure). Such circumstances shall be deemed to include difficulties to procure raw materials as well as other difficulties and disturbances, including but not limited to war, riot, labour conflicts, fire, flood, storm, accident, fuel or power shortages, transportation shortages, obstacles or interruptions regarding transportation at sea and breakdowns or interruptions of any kind as regards to our equipment or facilities, which are deemed necessary for the performance of our agreements’ obligations.
Also read at EU’s website for Online Dispute Resolution http://ec.europa.eu/odr.